CINDE Institutional Repository

La participación política de los niños: apuestas de transformación

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gómez Mendoza, Yolanda
dc.coverage.spatial Bogotá spa
dc.creator Cárdenas Benítez, Wilmer Javier
dc.creator Sepúlveda Rondón, Elver Camilo
dc.date.accessioned 2017-10-02T12:16:32Z
dc.date.available 2017-10-02T12:16:32Z
dc.date.issued 2017-02-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11907/1746
dc.description.abstract Trabajo de grado que se propuso plantear desde el enfoque socio-crítico, el agenciamiento de transformaciones pedagógicas a partir de la participación política de los niños –PPN-. Indagando las condiciones y posibilidades que tienen para ser agentes de lo político en la escuela donde se concluye con la propuesta de cuatro estratégicas para la acción política con el fin de movilizar una educación transformadora centrada en los sujetos y sus acciones humanas con la intención de aportar al campo de la educación y al desarrollo social del país. spa
dc.description.sponsorship Fundación Centro Internacional de Educación y Desarrollo Humano - CINDE spa
dc.format pdf spa
dc.subject Acción política spa
dc.subject Sujeto político spa
dc.subject Participación spa
dc.subject Agenciamiento spa
dc.subject Pedagogías de la transformación spa
dc.subject Políticas educativas. spa
dc.title La participación política de los niños: apuestas de transformación spa
dc.subject.subjectenglish Political action spa
dc.subject.subjectenglish Political subject spa
dc.subject.subjectenglish Participation spa
dc.subject.subjectenglish Agency spa
dc.subject.subjectenglish Pedagogies of transformation spa
dc.subject.subjectenglish Educational policies spa
dc.description.abstractenglish This article proposes the assemblage of pedagogical transformations from the political participation of the children and focuses their interest in the construction of proposals for such agency from the socio-critical approach, described through four strategies for political action. It was approached from the methodological design of Jesús Ibáñez on three levels of social research (epistemological-methodological and technical) where the Content Analysis -AC- of some experiences of pedagogical transformation as well as educational policies for participation, and the Discourse Analysis -AD- of the children of cycle II of the Baraya School that investigate the possibility and the conditions so that the children can be agents of the political in the school and promoters of the action and the mobilization of a transforming education like contribution To the educational and social development of Colombian schools. spa
dc.subject.lemb Escuela - Participación política spa
dc.subject.lemb Niño - Participación política spa


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics