Show simple item record

dc.contributor.advisorGómez Mendoza, Yolanda
dc.coverage.spatialBogotáspa
dc.creatorCárdenas Benítez, Wilmer Javier
dc.creatorSepúlveda Rondón, Elver Camilo
dc.date.accessioned2017-10-02T12:16:32Z
dc.date.available2017-10-02T12:16:32Z
dc.date.issued2017-02-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11907/1746
dc.description.abstractTrabajo de grado que se propuso plantear desde el enfoque socio-crítico, el agenciamiento de transformaciones pedagógicas a partir de la participación política de los niños –PPN-. Indagando las condiciones y posibilidades que tienen para ser agentes de lo político en la escuela donde se concluye con la propuesta de cuatro estratégicas para la acción política con el fin de movilizar una educación transformadora centrada en los sujetos y sus acciones humanas con la intención de aportar al campo de la educación y al desarrollo social del país.spa
dc.description.sponsorshipFundación Centro Internacional de Educación y Desarrollo Humano - CINDEspa
dc.formatpdfspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subjectAcción políticaspa
dc.subjectSujeto políticospa
dc.subjectParticipaciónspa
dc.subjectAgenciamientospa
dc.subjectPedagogías de la transformaciónspa
dc.subjectPolíticas educativas.spa
dc.titleLa participación política de los niños: apuestas de transformaciónspa
dc.subject.subjectenglishPolitical actioneng
dc.subject.subjectenglishPolitical subjecteng
dc.subject.subjectenglishParticipationeng
dc.subject.subjectenglishAgencyeng
dc.subject.subjectenglishPedagogies of transformationeng
dc.subject.subjectenglishEducational policieseng
dc.description.abstractenglishThis article proposes the assemblage of pedagogical transformations from the political participation of the children and focuses their interest in the construction of proposals for such agency from the socio-critical approach, described through four strategies for political action. It was approached from the methodological design of Jesús Ibáñez on three levels of social research (epistemological-methodological and technical) where the Content Analysis -AC- of some experiences of pedagogical transformation as well as educational policies for participation, and the Discourse Analysis -AD- of the children of cycle II of the Baraya School that investigate the possibility and the conditions so that the children can be agents of the political in the school and promoters of the action and the mobilization of a transforming education like contribution To the educational and social development of Colombian schools.eng
dc.subject.lembEscuela - Participación políticaspa
dc.subject.lembNiño - Participación políticaspa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial 4.0 International