CINDE Institutional Repository

CONCEPTIONS OF CHILDREN AND CHILD DEVELOPMENT PROGRAMS ON UNDERLYING FORMATION OF HUMAN TALENT ON EARLY CHILDHOOD EDUCATION ON COLOMBIA

Show simple item record

dc.creator Henao Malpica, Diana Carolina
dc.date 2012-01-11
dc.date.accessioned 2017-12-19T13:51:48Z
dc.date.available 2017-12-19T13:51:48Z
dc.identifier http://aletheia.cinde.org.co/index.php/ALETHEIA/article/view/9
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11907/1905
dc.description This paper explores the ways that human talent in the field of early childhood education, grants to the conceptions of childhood and child development and its relationship with the perspective of child rights. This category, along with four others, were analyzed in the investigation "Training programs of human resources in early education: Prospects for Change", developed by Cinde and supported by Colciencias in 2008. The research, among other things, revealed that there is correspondence between these conceptions and pedagogical intentions and actions of the professionals who care for children in primary education. en-US
dc.description El presente documento profundiza en los sentidos que el talento humano, en el campo de la educación inicial, le otorga a las concepciones de niñez y desarrollo infantil y a su relación con la perspectiva de derechos de la infancia. Esta categoría, junto con otras cuatro, fueron analizadas en la investigación “Programas de formación del talento humano en educación inicial: perspectivas para el cambio”, desarrollada por el Cinde con el apoyo de Colciencias, en el año 2008. La investigación, entre otros aspectos, reveló que existe correspondencia entre dichas concepciones y las intenciones y acciones pedagógicas de los profesionales que atienden a los niños y niñas en educación inicial. es-ES
dc.format application/pdf
dc.language spa
dc.publisher Fundación Centro Internacional de Educación y Desarrollo Humano es-ES
dc.relation http://aletheia.cinde.org.co/index.php/ALETHEIA/article/view/9/6
dc.rights Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos: a. Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista. b. Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista. c. Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).
dc.rights Authors publishing in this journal agree to the following terms: a. The authors retainthe copyright to the journal and ensure the right to be the first publication of work asLicensed under a Creative Commons Attribution License that allows others toshare the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine. b. Authors may establish separate additional agreements to the non-exclusive distribution of the version of the work published inthe journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book),with an acknowledgment of its initial publication in this journal. c. It allows and encourages authors to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process,as it can lead to productive exchanges, as well as a subpoena more early andmost of the published (See The Effect of Open Access) (in English).
dc.source Revista ALETHEIA; Vol 1, No 2 (2009): Sobre nuestro papel es-ES
dc.source Aletheia Journal; Vol 1, No 2 (2009): Sobre nuestro papel en-US
dc.title CONCEPTIONS OF CHILDREN AND CHILD DEVELOPMENT PROGRAMS ON UNDERLYING FORMATION OF HUMAN TALENT ON EARLY CHILDHOOD EDUCATION ON COLOMBIA en-US
dc.title CONCEPCIONES DE NIÑO Y NIÑA Y DESARROLLO INFANTIL QUE SUBYACEN EN LOS PROGRAMAS DE FORMACIÓN DE TALENTO HUMANO EN EDUCACIÓN INICIAL EN COLOMBIA es-ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type Artículo revisado por pares es-ES
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics