CINDE Institutional Repository

EDUCATIONAL QUALITY AND CULTURE OF SELF EVALUATION: TOWARD STRATEGIC MODEL OF UNIVERSITY ACTION

Show simple item record

dc.creator Portilla Garavito, María Alejandra
dc.date 2012-01-18
dc.date.accessioned 2017-12-19T13:51:50Z
dc.date.available 2017-12-19T13:51:50Z
dc.identifier http://aletheia.cinde.org.co/index.php/ALETHEIA/article/view/31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11907/1927
dc.description This report presents the elements of study that have guided the analysis of an experience of quality accreditation in higher education. The investigation reveals the need to build a proposed "Strategic Action Model" for the program itself quoted, depending on the quality parameters recommended by the accrediting body: the Council for Accreditation of Engineering Education AC (CACEI). This guide describes the process of discovering and constructing the concepts which are formulated with nature and the elements to of proposal suggested: A Strategic Model of Performance-based self-evaluation as methodological focus, and based on socialization and communication as axes to build a culture of intrinsic quality of the program. en-US
dc.description En este reporte se exponen los elementos de estudio que han guiado el análisis de una experiencia de Acreditación de la calidad en el nivel educativo superior. La investigación devela la necesidad de construir una propuesta de “Modelo Estratégico de Actuación” propio para el Programa citado, en función de los parámetros de calidad recomendados por la instancia acreditadora: el Consejo de Acreditación de la Enseñanza de la Ingeniería A.C. (CACEI). Se detalla aquí el procedimiento de descubrimiento y construcción de los conceptos con los cuales se formulan la naturaleza y los elementos constitutivos para la propuesta sugerida: un Modelo Estratégico de Actuación basado en la autoevaluación como foco metodológico, y sustentado en la socialización y la comunicación como ejes para la construcción de una cultura de calidad propia del Programa. Palabras clave: Cultura, Comunicación, Socialización. es-ES
dc.format application/pdf
dc.language spa
dc.publisher Fundación Centro Internacional de Educación y Desarrollo Humano es-ES
dc.relation http://aletheia.cinde.org.co/index.php/ALETHEIA/article/view/31/28
dc.rights Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos: a. Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista. b. Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista. c. Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).
dc.rights Authors publishing in this journal agree to the following terms: a. The authors retainthe copyright to the journal and ensure the right to be the first publication of work asLicensed under a Creative Commons Attribution License that allows others toshare the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine. b. Authors may establish separate additional agreements to the non-exclusive distribution of the version of the work published inthe journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book),with an acknowledgment of its initial publication in this journal. c. It allows and encourages authors to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process,as it can lead to productive exchanges, as well as a subpoena more early andmost of the published (See The Effect of Open Access) (in English).
dc.source Revista ALETHEIA; Vol 3, No 1 (2011) es-ES
dc.source Aletheia Journal; Vol 3, No 1 (2011) en-US
dc.subject Culture, Communication, Socialization. en-US
dc.title EDUCATIONAL QUALITY AND CULTURE OF SELF EVALUATION: TOWARD STRATEGIC MODEL OF UNIVERSITY ACTION en-US
dc.title CALIDAD EDUCATIVA Y CULTURA DE LA AUTOEVALUACIÓN: HACIA UN MODELO ESTRATÉGICO DE ACTUACIÓN UNIVERSITARIA es-ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type Artículo revisado por pares es-ES
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics