CINDE Institutional Repository

TOWARDS A RETHINKING OF AN ALTERNATIVE PROPOSAL OF EDUCATION FOR YOUNG AND ADULT PEOPLE: SYSTEMATIZATION OF ITEDRIS EXPERIENCE

Show simple item record

dc.creator Bautista Roa, Milton Adolfo; Docente investigador, Fundación Itedris
dc.creator Cubides Ávila, Zaida Janneth; Docente, Fundación Itedris
dc.creator Galán Ávila, Tiberio; Director, Fundación Itedris
dc.creator Ortiz Salamanca, Fany Lulú; Coordinadora pedagógica, Fundación Itedris
dc.creator Sandoval Ortiz, Ruth Marlene; Coordinadora de investigación, Fundación Itedris
dc.date 2012-06-15
dc.date.accessioned 2017-12-19T13:51:52Z
dc.date.available 2017-12-19T13:51:52Z
dc.identifier http://aletheia.cinde.org.co/index.php/ALETHEIA/article/view/62
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11907/1953
dc.description The purpose of this paper is to give an account of a systematic research of ITEDRIS Foundation (Research, Technology and Education for Regional, Integral and Sustainable Development); considering its 10 years of work in the field of youth and adult education in Boyacá (Colombia). The aim of this text is to identify the lessons that have been consolidated in the proposal of popular education. This is done considering the collective reconstruction of ITEDRIS’ history, its academic and productive work, in order to develop teaching strategies that meet the need and expectations of young people and adults, whom are wishing to improve their quality life through education. en-US
dc.description El propósito central de este artículo es dar cuenta de la investigación sobre la sistematización de la experiencia de la Fundación ITEDRIS (Investigación, Tecnología y Educación para el Desarrollo Regional, Integral y Sostenible), en sus 10 años de trabajo, en el campo de la educación de jóvenes y adultos en el Departamento de Boyacá. Se pretenden identificar los aprendizajes que han llevado a ITEDRIS a consolidarse como una propuesta de Educación Popular, desde la reconstrucción colectiva de su historia, y el trabajo académico y productivo, con el fin de formular estrategias pedagógicas acordes a las necesidades y expectativas de jóvenes y adultos que desean mejorar su calidad de vida a través de la educación. es-ES
dc.format application/pdf
dc.language spa
dc.publisher Fundación Centro Internacional de Educación y Desarrollo Humano es-ES
dc.relation http://aletheia.cinde.org.co/index.php/ALETHEIA/article/view/62/57
dc.rights Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos: a. Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista. b. Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista. c. Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).
dc.rights Authors publishing in this journal agree to the following terms: a. The authors retainthe copyright to the journal and ensure the right to be the first publication of work asLicensed under a Creative Commons Attribution License that allows others toshare the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine. b. Authors may establish separate additional agreements to the non-exclusive distribution of the version of the work published inthe journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book),with an acknowledgment of its initial publication in this journal. c. It allows and encourages authors to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process,as it can lead to productive exchanges, as well as a subpoena more early andmost of the published (See The Effect of Open Access) (in English).
dc.source Revista ALETHEIA; Vol 4, No 1 (2012); 193-215 es-ES
dc.source Aletheia Journal; Vol 4, No 1 (2012); 193-215 en-US
dc.subject ITEDRIS, popular education, education for youth and adults, systemization of experiences. en-US
dc.subject ITEDRIS, educación popular, educación de jóvenes y adultos, sistematización de experiencias es-ES
dc.title TOWARDS A RETHINKING OF AN ALTERNATIVE PROPOSAL OF EDUCATION FOR YOUNG AND ADULT PEOPLE: SYSTEMATIZATION OF ITEDRIS EXPERIENCE en-US
dc.title HACIA EL REPLANTEAMIENTO DE UNA PROPUESTA ALTERNATIVA PARA LA EDUCACIÓN DE JÓVENES Y ADULTOS: SISTEMATIZACIÓN DE LA EXPERIENCIA ITEDRIS es-ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type Artículo revisado por pares es-ES
dc.type Enfoque cualitativo es-ES
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics