School and Family: their Role at Reaching Academic Achievement The Experience of Antonio José de Sucre Educative Institution in Itagui (Antioquia) 2015
La escuela y la familia en relación con el alcance del logro académico. La experiencia de la Institución Educativa Antonio José de Sucre de Itagüí (Antioquia) 2015
dc.creator | Villalobos Martínez, José Luis | |
dc.creator | Flórez Romero, Gabriel Antonio | |
dc.creator | Londoño Vásquez, David Alberto | |
dc.date | 2017-01-01 | |
dc.identifier | http://aletheia.cinde.org.co/index.php/ALETHEIA/article/view/379 | |
dc.description | In this article, the authors analyzed the results of students’, their mothers’ and teachers’ accounts about the importance of family support in educational processes carried out at schools as an opportunity to reach academic achievement on eleventh grade students of Antonio José de Sucre School in 2015. Such accounts allowed to understand the development of family dynamics as an opportunity to strengthen the educational processes held on schools. From these findings, it can be concluded that, without the complementarity between school and family, the academic processes could generate frustration among students. Therefore, the results became a tool for rethinking the relation of the educational role between family and school. | en-US |
dc.description | En el presente artículo, se analizan los resultados de las narrativas aportadas por estudiantes, madres de familia y docentes frente a la importancia del acompañamiento de la familia en los procesos de formación que se imparten en la escuela como oportunidad para alcanzar el logro académico en el grado undécimo de la Institución Educativa Antonio José de Sucre de Itagüí en el año 2015. Dichas narrativas permitieron comprender el desarrollo de las dinámicas familiares como una oportunidad para afianzar los procesos de formación que se imparten desde la escuela. Con relación a los hallazgos, estos nos llevaron a concluir que, sin la complementariedad entre la escuela y la familia, los procesos académicos podrían generar frustración en los estudiantes. Por tanto, los resultados de esta investigación se convierten en una herramienta para repensar la relación de la labor educativa entre familia y escuela. http://dx.doi.org/10.11600/21450366.9.1aletheia.58.75 | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Fundación Centro Internacional de Educación y Desarrollo Humano | es-ES |
dc.relation | http://aletheia.cinde.org.co/index.php/ALETHEIA/article/view/379/234 | |
dc.rights | Derechos de autor 2017 Aletheia | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 | es-ES |
dc.source | Aletheia; Vol 9 No 1 (2017); 58-75 | en-US |
dc.source | Aletheia; Vol. 9 Núm. 1 (2017); 58-75 | es-ES |
dc.source | 2145-0366 | |
dc.subject | Family | en-US |
dc.subject | school | en-US |
dc.subject | family support | en-US |
dc.subject | academic achievement | en-US |
dc.subject | communication and education | en-US |
dc.subject | Familia | es-ES |
dc.subject | escuela | es-ES |
dc.subject | apoyo familiar | es-ES |
dc.subject | logro académico | es-ES |
dc.subject | comunicación y educación. | es-ES |
dc.title | School and Family: their Role at Reaching Academic Achievement The Experience of Antonio José de Sucre Educative Institution in Itagui (Antioquia) 2015 | en-US |
dc.title | La escuela y la familia en relación con el alcance del logro académico. La experiencia de la Institución Educativa Antonio José de Sucre de Itagüí (Antioquia) 2015 | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista Aletheia [303]